Ny TV box och koder – Viktigt information


Bästa medlem
Viktig information till dig som vill byta digital-TV box:

Vid bytet av digital-TV boxen så tar det upp till 6 timmar innan den nya boxen aktiveras, därför är det bra att följa punkterna nedan;

  1. Ta reda på dina befintliga koder. Kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 90200 om du är osäker, alternativt logga in på mina sidor på telia.se/minasidor.
  2. Då det tar omkring 6 timmar innan den nya boxen kan omaktiveras så bör du planera
    tillfället av bytet, exempelvis på kvällen.
  3. Innan du plockar bort din gamla box så går du in under inställningar och avaktiverar
    de befintliga koderna.
  4. Installera din nya box genom att stoppa i de sladdar du behöver och knappa in dina
    koder förutsatt att tidigare boxen är avaktiverad enligt punkt 3.
  5. Har du en box som idag fungerar bra så behöver du inte byta boxen, du kan själv
    välja att byta när du vill.


Utlevering av ny utrustning & nya TV boxar
För er som ännu inte fått era nya boxar så kan dessa hämtas på Steneby Bygdegård på följande dagar

  • Måndag den 10 April 11:00-13:00 (Annan dag påsk)
  • Söndagen den 7 Maj  11:00-13:00


Notera att utrustning ni har idag redan är uppgraderat till den nya hastigheten på 500/500 Mbit enligt det nya avtalet med telia och kommer fungera som vanligt under hela 2023. Ni behöver alltså inte byta denna just nu om ni vill vänta

Hjälp med installation av utrustning ?
För den som vill ha teknisk hjälp med installation av utrustning så har Mikael
på BLOM IT
skapat ett rabatterat erbjudande för medlemmar som kan bokas här ->